Dětí vstřebávají cizí jazyky snadno a přirozeně. Otevírají se jim tak brány do světa i vzdělávání

Slyšeli jste tvrzení, že dítě jazyk „nasává jako houba“? Tento termín jedinečně popisuje proces, při kterém se dítě učí cizí jazyky. Dětský mozek (do dvanácti let) je připraven přijímat a lehce se učit cizí jazyky. Plynulost v jazyce přichází rychle, snadno a děti obvykle mají i správný přízvuk, v jazyce přemýšlejí a nebiflují se slovíčka. Stačí, že jsou jazyku správně vystaveny, čtou, komunikují. 

Výzkumy ukazují, že vícejazyční lidé mají mnohem lepší kognitivní schopnosti ve srovnání s lidmi, kteří ovládají jen jeden jazyk. Trojjazyčnost, tedy trilingvismus, má prokazatelně pozitivní dopad na intelektuální vývoj. Navíc zjištění naznačují, že pozitivní mentalita a sebevědomí, kterého obvykle vícejazyční žáci dosahují, má vedlejší účinky na jejich širší vzdělávání. 

Co jsou to kognitivní výhody? 

  • zlepšené schopnosti kritického myšlení 

  • zvýšená kreativita 

  • větší mentální flexibilita 

  • vylepšená paměť 

  • zlepšené dovednosti v řešení problémů 

  • zlepšené dovednosti multitaskingu

Lepší školní výsledky
Kromě těchto výhod pomáhá učení se druhému a třetímu jazyku také k dosažení lepších školních výsledků. Vícejazyčné děti mají často lepší analytické, sociální a vědecké dovednosti než monolingvní děti. 
Navíc žáci, kteří se v budoucnu chtějí naučit jazyků více, budou mít snazší úkol. Rozdíly v hláskách, přízvuku, pořadí slov, skloňování, intonaci a v gramatických strukturách se jim budou snáze ovládat. U jazyků, které jsou etymologicky podobné, usnadní podobná slovní zásoba rychlé osvojení si dalšího jazyka. 

Otevřené brány
Rodiče chtějí, aby se jejich děti dobře chovaly, rády se učily, oceňovaly jiné kultury a aby z nich vyrostli úspěšní lidé. Snažíme se o to samé. Učení se druhému a třetímu jazyku otevírá našim dětem dveře, které za jiných podmínek zůstávají zavřené. Bilingvní a trilingvní lidé mají přístup ke znalostem, lidem, místům a věcem, které jsou pro ostatní nedostupné.  

Znalost cizích jazyků odlišuje kandidáty na trhu práce, prohlubuje porozumění jiným kulturám a umožňuje jim si jich vážit. Všechny tyto faktory obohacují život a poskytují nové možnosti. 

V PED Academy mluvíme více jazyky a jde nám to snadno! 

👍🏻 Jsme bilingvní 
Bilingvismus neboli dvojjazyčnost označuje schopnost používat pro komunikaci dva jazyky. Bilingvními se u nás děti postupně stávají během tří až čtyř let. 

👍🏻 Postupně se stáváme trilingvní
Trilingvismus označuje schopnost používat pro komunikaci tři jazyky.  Na druhý jazyk – angličtinu - navazuje ve třetí třídě třetí jazyk – španělština. Děti se během dalších dvou až tří let stávají trilingvní. 

👍🏻 Cílíme na vícejazyčnost
Vícejazyčnost označuje schopnost používat pro komunikaci více než tři jazyky. Cílem PED Academy je vícejazyčnost. Tedy postupně zvládnout mimo mateřského jazyka několik dalších jazyků, které budou žáci a studenti ovládat plynule.