Naše výuka

Ideální výukové prostředí je takové, které je natolik pohlcující, že se hranice mezi učením a okolním světem stírá do té míry, že ji studenti překračují, aniž by o tom věděli. Je to prostředí, ve kterém si studenti sami formulují souvislosti mezi tím, co studují, a tím, co pozorují v okolním světě.

Kalendář školního roku

INFORMAČNÍ SETKÁNÍ

PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY

středa 13. listopadu 2024 v 16:30 hod na adrese PED Academy School, Menclova 2, Praha 8, termín je nutné rezervovat v části Jak se přihlásit

duben 2025

Školní vzdělávací program CESTA

Když jste v prostředí, které podporuje chyby, když vám škola dává v rozvrhu prostor pro zkoumání témat, která vás fascinují, tehdy jste skutečně schopni být zapálení, kreativní, spolupracovat, zdravě riskovat, oslavovat úspěchy druhých a učit se ze svých neúspěchů. PED Academy podporuje lásku k učení tím, že každému studentovi poskytuje příležitost vytyčit si vlastní cestu studiem.
Na gymnáziu se učí i praxí. Prostřednictvím „badatelského“ programu studenti objevují a osvojují si základní dovednosti v akademických disciplínách, zároveň se učí vyrovnávat se s neznámem, hledat nová řešení. Stávají se autory, umělci, vynálezci, badateli, sportovci i manažery. Využíváme tak vnitřní motivaci jako hnací sílu pro dosažení vynikajících studijních výsledků. Učení je autentické, komplexní a intelektuálně náročné. Rozvíjí kreativní, přemýšlivé a samostatné osobnosti, které jsou připraveny řešit problémy.

Vzdělávání v PED Academy gymnáziu stojí na propojení školního programu CESTA a programu PED Student.

PED Academy gymnázium je české základní čtyřleté všeobecné gymnázium s významnou výukou angličtiny a s navazující vzdělávací koncepcí „PED Student“. Díky tomuto propojení studenti nejenže dosahují nadstandardních akademických výsledků, postupně se stávají vícejazyční a navíc rozvíjejí svůj osobnostní potenciál.

PED Student, vzdělávací oblasti

Program intelektuálního rozvoje
Cestu k jazykům
Cesta k rozvoji potenciálu
Cesta jedinečnosti

Střední škola je obdobím, kdy studenti přecházejí most z dětství do dospělosti, a v PED Academy jsme jim v tom oporou. Zaměřujeme se na rozvoj dovedností kritického myšlení. Studenti identifikují a vyjadřují to, co je pro ně nejdůležitější, obhajují sebe i ostatní, kladou otázky, zpochybňují je, hledají odpovědi a řešení. Budujeme akademické dovednosti a zároveň umožňujeme studentům růst a sledovat cestu, která je stále více individualizovaná, protože začínají plně chápat sami sebe a dosahovat svého osobního potenciálu

Program intelektuálního rozvoje

KRÁLOVSKÁ ROZCVIČKA

Ráno začíná duševní rozcvičkou. Využíváme při ní královskou hru – šachy.  Šachy učí studenty stanovit si cíl a hledat k němu vhodnou cestu, analyzovat situace, určit strategii, vizualizovat si sled událostí. Šachista potřebuje trpělivost, vytrvalost, ale i empatii, protože musí nahlížet situaci z pohledu druhého. A to jsou všechno užitečné dovednosti nejen v šachu, ale i v učení – a především v životě!
Řídíme se psychologickými studiemi dokazujícími, že šachy dokážou zvýšit IQ jako celek, zlepšit matematické a paměťové schopnosti, logické myšlení a přesné a rychlé rozhodování, a to i pod časovým tlakem. Ne nadarmo jsou šachy součástí školního kurikula ve víc než 30 zemích, například v USA, Kanadě, Německu. 

Cesta k jazykům

ROZČES

"Ten, kdo nemiluje knihu, nemiluje moudrost. Ten, kdo nemiluje moudrost, stává se hlupákem." 
Jan Amos Komenský

Předmět ROZČES rozvíjí znalosti mateřského jazyka v oblastech mluvy, komunikace, čtení a psaní. Čím více student čte a píše, tím více se učí. Čím více se naučí, tím více toho pochopí. Čím víc student ví, tím je vzdělanější.


ČTENÍ je silná, naplňující a obohacující činnost. Kniha je nejen přítel, ale také učitel. Čtení podporuje logické myšlení, schopnost řešení problémů, koncentraci. Čtení vyžaduje, aby člověk přemýšlel a zpracovával informace. Čím více bude student číst, tím hlouběji čtenému porozumí. Naučí se tvořit si vlastní názory. Čtení s porozuměním je schopnost nejen text přečíst, ale pochopit ho a získat z něj informace. A schopnost porozumět textu, umět v něm vyhledat informace, zpracovat je, podívat se na ně kriticky, zhodnotit je, porovnat a využít, je zásadní dovednost, která je pro studenty ke studiu nezbytná. Čtením student obohacuje také svoji slovní zásobu, zlepšuje si pravopis a snáze se učí psát.

ANGLICKÝ JAZYK

"Jiný jazyk je jiná vize života."
Federico Fellini

Zvládnutí alespoň jednoho cizího jazyka na úrovni blížící se rodilému mluvčímu považujeme v dnešní době za samozřejmost.

Aby mohl člověk používat jazyk, potřebuje mít slovní zásobu a znát určitý soubor pravidel. Pro studenty, kteří ovládají více jazyků, je přirozené si s touž věcí, jevem, smyslovým zážitkem spojit dva či víc výrazů vyjadřujících totéž, nebo používat v každém jazyce odlišná pravidla. To přispívá k rozvoji intelektu, protože inteligence není nic jiného než to, jak obratný je náš mozek.  
Bilingvní studenti mají vytříbenější schopnost kritického myšlení, kreativitu, dovednost při řešení problémů a schopnost zvládat více úkolů najednou než jejich jednojazyční vrstevníci. 
Vzdělávací plány pro anglický jazyk na gymnázium počítají s dosažením znalosti C1 (Advance) ve čtvrtém ročníku. Tato znalost studentům umožní v případě jejich zájmu studium v zahraničí. 

Cesta k rozvoji potenciálu

JAK SE UČIT

Studenti na začátku studia absolvují kurz, jak se učit. Jak na učení. Součástí kurzu budou naše principy – vynikající chování našich studentů. Reprezentace školy. Respekt ke značce.

ROZOS

Sociální a emoční pohoda studentů je stejně důležitá jako jejich růst akademický.

Ve škole neklademe důraz jen na výuku. Věnujeme se také budování společenských dovedností, znalostí a hodnot našich studentů. Tedy ROZvoji osobnosti, ten zahrnuje pět oblastí: sebeuvědomění, sebeřízení, zodpovědné rozhodování, schopnost navazovat mezilidské vztahy a sociální uvědomění. Studenti se učí poznávat a rozvíjet mezilidské vztahy, vztahy se sebou samými, se svými vrstevníky, rodiči, učiteli a se světem kolem nich.  Učí se prohlubovat empatii, používat správné komunikační techniky a strategie. Vytvářejí si mravní normy pro různé sociální situace. Učí se, jak si uspořádat čas a mít kontrolu nad svou prací a studiem. Učí se úkoly neodkládat a nehromadit je na další den. Odpovědnost a disciplinovanost studentům pomáhá v jejich akademickém i osobním rozvoji. Studenti trénují seberegulaci, tedy schopnost řídit své chování a emoce v souladu s požadavky určitých situací. Podporujeme studenty v jejich úsilí dosáhnout cíle, učíme je nevzdávat se a překonávat překážky. Další významné charakteristiky, které studentům pomohou v jejich cestě životem, jsou tolerance, snášenlivost a trpělivost. I ty proto trénujeme. Respekt, laskavost a ohleduplnost jsou také základem moderní etikety. Studenti se učí pravidla slušné konverzace, zdvořilostních gest, ale také stolování a vhodného odívání odpovídajícího situaci, prostředí či příležitosti. Osvojení pravidel etikety studentům prospěje i v pozdějším profesním životě.

PŘÍPRAVA NA SKUTEČNÝ ŽIVOT

"Ten, kdo nikdy neudělal chybu, se nikdy nesnažil o něco nového."
Albert Einstein

Schopnost orientovat se v oblasti financí, práce a podnikání považujeme za nezbytnou součást přípravy na dnešní svět. Proto naši studenti v průběhu celých čtyř let diskutují, vyhledávají informace, simulují různá prostředí a situace a provádějí další činnosti zaměřené na získání finanční gramotnosti, na pracovní připravenost a podnikání.

PODNIKÁNÍ

Studium podnikání se týká aspektů organizací, velkých i malých, a jejich vztahu s komunitou, vládou a ekonomikou. Předmět zahrnuje pochopení toho, jak podnikatelé využívají své dovednosti k vytváření zisků (nebo ztrát) výrobou zboží a služeb.

Faktory, které dělají podnikání ziskovým a úspěšným, jsou zkoumány pomocí studií ze skutečného života. Studenti se učí analyzovat a hodnotit. To je nejen vybaví k racionálnímu úsudku o podnikání, ale poslouží také jako neocenitelné přenositelné dovednosti. Naší vizí je rozvíjet dovednosti v reálném světě, podnikání a zaměstnatelnost pro budoucí lídry a připravit naše studenty na náročné podnikatelské prostředí. Učební plán aplikuje učení na skutečné obchodní organizace a obchodní zprávy v reálném čase.  Výuka zahrnuje všechny aspekty řízení podniku, začínající podnikatele, podnikatelské plány, financování, finance na provozování podniku, nábor a růst podniku, interní a externí faktory, které mohou ovlivnit podnikání, marketing a uspokojování potřeb zákazníků. Studenti se zamýšlejí... 

EKONOMIE

Výuka ekonomie pomáhá studentům vysvětlit svět, ve kterém žijí, a rozhodnutí, která činí z pohledu ekonomie. Zkoumají současné a historické ekonomické myšlení a analýzy.

Samotná ekonomie je studiem toho, proč a jak jsou rozhodnutí přijímána jednotlivci, podniky a vládami, a chceme, aby studenti pochopili, jak jsou tato rozhodnutí přijímána a co je ovlivňuje. Studenti se seznámí s ekonomií prostřednictvím získání znalostí o základních mikroekonomických a makroekonomických konceptech a zkoumáním ekonomické teorie prostřednictvím reálných podniků a prostředí, ve kterém působí. Seznámí se s tématy globalizace, vládní politiky a příčiny a důsledky kolapsu globálního finančního systému. Při získávání pochopení klíčových principů budou rozvíjet zvídavý, kritický a přemýšlivý přístup ke studiu ekonomie a rozvíjet schopnost myslet jako ekonom. Důležité je, že budou rozvíjet analytické a kvantitativní dovednosti spolu s vlastnostmi a postoji, které je vybaví pro výzvy, příležitosti a odpovědnosti dospělého a pracovního života. Výuka ekonomie je rozmanitá a poutavá. Ve výuce jsou využívány zajímavé publikace, webové stránky a další digitální zdroje. Zařazen je poslech zajímavých řečníků. Samotná výuka cílí na rozvoj studentů, který jim umožní úspěch v jakékoliv kariéře, kterou si zvolí. Studium ekonomie umožní porozumět klíčovým otázkám, které ovlivňují náš každodenní život.

POLITIKA

Tento zajímavý předmět rozvíjí porozumění studentů o světě kolem nich, učí je pochopit ideologie a procesy, které jej utvářely. Politika je v podstatě studiem využívání a zneužívání moci.

Ať už se zajímáme o českou politiku, mezinárodní vztahy nebo filozofii, tento kurz má pro každého něco.  Především, pokud studenty baví debatování, zkoumání novinek či sdělování a obhajování svých názorů a zamýšlení se nad názory druhých. Jsme přesvědčeni, že je nezbytné, aby všichni studenti měli určitý stupeň politické gramotnosti, aby se stali aktivními občany. Studium se zabývá vztahem občanů k politice jako voličů.  Je náš volební systém spravedlivý? Proč se lidé voleb účastní či neúčastní? Jak mocná jsou média při ovlivňování našich názorů?  Výuka poskytuje nepřetržité příležitosti k debatě, diskuzi a nesouhlasu a zároveň učí studenty oceňovat jiné úhly pohledu a analyzovat protichůdná stanoviska v procesu rozvíjení vlastních názorů. Výuka směřuje k prozkoumání historie politického myšlení a k úvahám o tom, jak se velké ideologie vyvíjely, měnily a mutovaly v průběhu let.  Ideologie socialismu, liberalismu, konzervatismu, nacionalismu, populismu. Studenti mají příležitost přemýšlet o politice abstraktněji a filozofičtěji. Výuka... 

PSYCHOLOGIE

Psychologie je často definována jako „věda o mysli a chování“, tedy vědecké studium toho, jak se lidé (a někdy i zvířata) chovají a jak funguje jejich mysl. Předmět psychologie je extrémně široký, s biologickými vědami na jednom konci a společenskými vědami na druhém. Studenti studující psychologii rozvinou řadu přenositelných dovedností. K učení psychologie jsou zapotřebí tři typy myšlení. Kritické myšlení, hledání silných a slabých stránek, zejména ve studiích a teoriích. Kreativní myšlení, navrhování studií a vymýšlení vlastních vysvětlení psychologických jevů. Praktické myšlení, aplikace psychologických myšlenek k vysvětlení jevů v reálném životě. Úvod výuky zahrnuje studium sociálního vlivu, konformity a poslušnosti, vedoucí k vzdorování autoritám. Oblast paměti zahrnující studie poranění mozku, zapomínání, výzkum výpovědí očitých svědků a toho, jak funguje naše paměť. Studium vazby mezi rodiči a jejich dětmi, jak psychologové měří tuto vazbu, jak nás ovlivňuje raný život jako dospělé. Psychologie v souvislostech zahrnuje počátky psychologie, vznik psychologie jako vědy, hlavní myšlenkové směry v psychologii (tzv. přístupy), kognitivní, behaviorální (podmiňování a sociální učení), biologické, psychodynamické a humanistické. Studenti...

SOCIOLOGIE

Sociologie byla založena na počátku 19. století, kdy Auguste Comte a další francouzští akademici tvrdili, že je třeba prozkoumat a plně pochopit dramatické změny společnosti. Vzhledem k tomu, že dnešní globalizovaný svět není zdaleka dokonalý, naše potřeba sociálního povědomí je pravděpodobně ještě naléhavější. Sociologie nabízí studentům příležitost studovat a porozumět společnosti způsoby, které jsou mnohem reflektivnější než každodenní názory „selského rozumu“. Studenti získají rozmanitost dovedností nabízených jinými uměleckými a humanitními předměty, s důrazem na schopnost dovedně psát v načasovaných podmínkách – a budou tak dobře připraveni na psaní esejí. Pokud jde o hodnotu sociologii lze ji považovat za přípravu na jakoukoli kariéru, která je nějakým způsobem „sociální“. “, jako je vzdělávání, právo a tak dále.

PRÁVO

Výuka práva poskytuje studentům praktický, relevantní obsah, který mohou používat ve svém každodenním životě, a zároveň rozvíjí dovednosti, které jsou důležité pro občanský a pracovní úspěch. Jsme přesvědčeni, že právní gramotnost by měla být běžnou součástí výuky, aby studenti znali svá základní práva a mohli přispět k prosperující demokracii. 

UMĚNÍ A DESIGN

Poskytuje příležitosti prozkoumat širokou škálu oblastí a technik: kresbu, malbu, tisk, 3D, koláže, fotografie, keramiku. origami a ICT.  Studenti postupně rozvíjejí chápání toho, jak se umění a design odráží v naší historii, přispívá ke kultuře našeho světa a uvědomí si významný vliv umění na utváření naší budoucnosti.

KULINÁŘSKÉ DOVEDNOSTI

Ve škole rozvíjíme praktické kuchařské dovednosti.  Studium si klade za cíl vybavit studenty znalostmi, porozuměním a dovednostmi potřebnými k vaření.  Studenti zkoumají potravinářské tradice a kultury, recepty a přísady. Učí se při vaření držet receptu a postupovat krok za krokem.  Součástí kurzu je i etiketa stolování.

TEXTILNÍ DESIGN

Výuka textilního designu nabízí příležitost rozvíjet dovednosti v široké škále textilních a módních technik a aplikací, jako je tisk, tkaní, pletení, zdobení a digitální aplikace. Studium umožňuje seznámit se s prací slavných módních návrhářů a najít v jejich díle inspiraci pro svoji vlastní tvorbu. Studenti budou rozvíjet znalosti v oblasti navrhování a tvorby oděvů a doplňků. 

ŘEMESLA

Studenti se nejlépe učí „děláním“ a učební plán studentům umožňuje pracovat s různými oblastmi materiálů, aby si mohli více vážit tradičních postupů a zároveň využívat nové technologie.  Studenti se stanou vnímavějšími spotřebiteli a zvládnou jednoduché opravy v domácnosti. Naučí se používat nářadí. V projektech „navrhni a vyrob“ si vyzkouší práci s různými materiály.

ARCHITEKTURA

Studenti se ve výuce seznamují s historií architektury a designu. Egyptská architektura. Moderní architektura a design. Současná architektura se zaměřením na udržitelnost. To jsou hlavní témata předmětu architektura. Studenti zkoumají proces navrhování, kterým architekti a designéři procházejí. 

Cesta jedinečnosti

Náš vzdělávací systém Cesta jedinečnosti je zaměřený na rozvoj potenciálu každého našeho žáka.  Je „vzděláváním zaměřeným na děti“.
Cesta jedinečnosti má dvě části.

Hodnocení

Dnešní studenti musí být schopni kriticky myslet, analyzovat a vyvozovat závěry. Už jim nestačí pouhé memorování znalostí. 
Nové vzdělávací cíle s sebou ale přinášejí i nutnost uvažovat jinak i o hodnocení studentů, o jeho účelu i obsahu.  

© 2022 PED Academy

PED Academy gymnázium, s.r.o.
Siemensova 2717/4, 155 00 Praha 5 - Stodůlky
IČO:  212 34 493

PED Academy gymnázium, s.r.o.
Siemensova 2717/4, 155 00 Praha 5 - Stodůlky
telefon:  725 947 074
email: school@pedacademy.cz