Kdo bude učit moje dítě? Co je to za člověka? Dokáže moje dítě motivovat, pochopit i posunout?

Tyto a mnoho dalších otázek napadají rodiče, když jde jejich dítě do první třídy, když přestupuje do nové školy nebo když nastupuje na gymnázium. Nejistota a obavy jsou pochopitelné a jsou zcela jistě taky vzájemné. Pojďme se na to dnes podívat z pohledu učitelů. 

Rodiče i učitelé mají stejný cíl, aby se děti ve škole cítily dobře a měly kvalitní vzdělání. Je samozřejmé, že se to ne vždycky od začátku daří, jak mezi dětmi, tak mezi dospělými.  

Víme, že každý nový učitel čelí mnoha výzvám. Učí se vést a plánovat výuku, seznamuje se s  metodami hodnocení dětí i své práce. Osvojuje si způsoby, jak zvládat každodenní tlak, který tato práce přináší. 

Jak to děláme v PED Academy? 

  • Každý nový učitel má svého průvodce, zkušenějšího kolegu, který mu první rok pomáhá.  

  • Učitelé pravidelně dostávají zpětnou vazbu a podporu. Organizujeme náslechy hodin, pořádáme konzultace a sdílíme zkušenosti. Kvalita výuky je u nás na prvním místě. 

Naše výuka je od konvenčního vzdělávání tak odlišná, že každý učitel, i ten zkušený, u nás zpravidla začíná od začátku. Učí předměty a dovednosti, které jinde nejsou běžné. Každý den sbírá nové zkušenosti a rozvíjí se. 

Dbáme na to, abychom naše učitele podporovali. Víme, že toho musí nemálo zvládnout - máme vlastní učebnice a pracovní listy, ale hlavně předměty, které nejsou na prvním stupni obvyklé. Děti se učí prezentovat, diskutovat, obhájit si svůj názor přijmout názor někoho jiného, postupně zvládají několik jazyků, tvůrčí psaní, nebo historii zážitkovou formou. Učí se překonávat výzvy a být samostatné. 

Tohle všechno s sebou přináší nejen nadšení, ale i tlak. Proto se snažíme, aby si učitelé výuku užívali a aby byli tým a vzájemně si pomáhali. Naši učitelé pracují jen čtyři dny v týdnu, tyto dny mají pevnou pracovní dobu, ve které zbývá dost času i na týmovou práci, uvolnění i sdílení s kolegy i vedením.   

V PED Academy dělají chyby nejen děti ale i dospělí. Chybovat je lidské a přiznat si to, přináší možnost chyby přestat dělat. Víme, že když táhneme za jeden provaz a navzájem se podporujeme, věci se daří.