Školní prostředí

Víme, že dobrou školu dělá i příjemné prostředí, a to nejsou zdaleka jen lavice a židle. Interiér má i estetickou funkci, důležité jsou barvy, světlo i akustika.
Proto jsme při vybavování školy spolupracovali se špičkovými odborníky

První, co vás při vstupu do našich prostor zaujme, je množství zeleně. Snažíme se přinášet do školy přírodu, která působí příznivě na psychickou pohodu žáků i učitelů. Zelená barva vytváří přátelskou atmosféru, vyvolává pocit spokojenosti a příjemné pohody. Rostliny navíc zvyšují obsah kyslíku a vlhkost vzduchu a snižují obsah oxidu uhličitého, prašnost a hladinu hluku. Mají pozitivní vliv na soustředěnost, kreativitu, snižují únavu a tlumí stres.  Pro učení je důležitá také zraková pohoda. Podílejí se na ní jak rostliny, tak mobiliář, výmalba, kontrasty barev v interiéru, a především dostatek kvalitního světla. Spektrum světla a jeho intenzita v našem okolí se během dne mění a ovlivňuje aktivitu a zdraví člověka. Naší snahou je, aby děti měly zrakovou pohodu i v těch částech dne, kdy není dostatek přirozeného světla. Z toho důvodu je ve škole instalováno kvalitní osvětlení.  Mimo klasických moderních učeben vybavených kobercovou plochou, interaktivním dotykovým panelem, ergonomickými židlemi a stolky od německé společnosti VS GmbH & Co, máme ve škole i místnosti,
které slouží k dalšímu rozvoji vzdělávacího potenciálu našich žáků.

Mezi ně patří:

Knihovna

Knihy, které ve školní knihovně máme, slouží dětem jak pro poučení, tak pro zábavu. Každá třída chodí do knihovny aspoň jednou týdně. Děti si už od prvního ročníku půjčují domů každý týden novou knihu, a to jak anglickou, tak českou. Ve vyšších ročnících čtou české i anglické knihy podle individuální úrovně obtížnosti, na které právě jsou. Nezačnou se tedy ani nudit, ani je neodradí nepřiměřená náročnost. Snažíme se dětem nabídnout širokou škálu možností čtení, a ony samy si vybírají, kterou knihu si půjčí. Naše knihovna se snaží podpořit u dětí celoživotní zájem o čtení.

Kreativní laboratoř

V laboratoři se děti mohou ponořit do vzrušujícího světa pokusů a objevů. Je to výukové a kreativní místo, kde děti mohou samy nahlédnout do fascinujících oborů přírodních věd.

Čajovna

V naší čajovně se jen nejí – tady se stoluje! Děti zde nejen svačí, ale postupně zvládají vhodnou komunikaci u stolu, správné držení příboru, používání ubrousku, vědí, jak správně sedět. Stanou se stanou malými mistry v základních návycích chování u stolu. Čajovna je zároveň místem celoškolního setkávání.

Chodby

„Okamžitě tady přestaň lítat!“ na našich chodbách neuslyšíte. Chodby jsou místem k pravidelnému (kontrolovanému) uvolnění i hře. Děti využívají k protažení značky, které jsou po chodbách rozmístěny.

Počítačová místnost

Dnešní svět si už bez počítačů a nových technologií neumíme představit. Proto považujeme za důležité seznamovat s nimi i naše žáky. V počítačové místnosti se děti především naučí chovat se v online světě bezpečně. Vědí, jak použít počítač jako zdroj informací, a hravou formou se učí i samy programovat. Naše děti se v online světě neztratí!

Malý salonek

V salonku probíhají individuální setkání s rodiči, individuální podpora dětí, ale je to také pracovní prostor pro učitele, speciální pedagogy, metodiky.

Relaxační místa

Rovnováha mezi výdejem energie a odpočinkem je v duševní práci (jakou výuka bezesporu je) obzvlášť důležitá. Děti mají vyhrazený čas pro odpočinek a relaxaci: mohou si číst, hrát si, diskutovat, protáhnout se, proběhnout nebo jen ležet na měkkých polštářích a nic nedělat. Právě takové klidné chvilky jim umožní pustit se s novou energií do další aktivní výuky.