Láska ke knihám, nadšení v matematice a bezpečné prostředí. Zvládli jsme společně letos spoustu věcí
Vysvědčení jsou rozdaná a brány škol PED Academy se na chvíli zavírají. Jak se za uplynulým školním rokem ohlíží ředitelka Markéta Vohánková? Raduje se z malých čtenářů a pyšní se nejen jejich matematickými dovednostmi.
Dětí vstřebávají cizí jazyky snadno a přirozeně. Otevírají se jim tak brány do světa i vzdělávání
Slyšeli jste tvrzení, že dítě jazyk „nasává jako houba“? Tento termín jedinečně popisuje proces, při kterém se dítě učí cizí jazyky. Dětský mozek (do dvanácti let) je připraven přijímat a lehce se učit cizí jazyky. Plynulost v jazyce přichází rychle, snadno a děti obvykle mají i správný přízvuk, v jazyce přemýšlejí a nebiflují se slovíčka. Stačí, že jsou jazyku správně vystaveny, čtou, komunikují.
Když dětem škola nesedí, má smysl ji změnit. Je to odvážný krok, který se vyplatí
Každý rodič chce pro své dítě to nejlepší. A každý učitel by si přál mít ve třídě žáka, který se těší do školy. Ve chvíli, kdy to tak není, má změna smysl. Přestup může být skvělým novým začátkem – a my jsme tu právě pro tyhle nové začátky.
Šachy přinášejí do života soustředění a rozvoj představivosti. Hlavně ale učí prohrávat
Jan Soural je šachový hráč a trenér, který doprovází děti z PED Academy School uměním hrát šachy. Takzvanou královskou rozcvičkou začínáme v našich školách výuku několikrát týdně. Co hra šachů dětem vlastně dává? Ptali jsme se přímo Jana Sourala.
Gratulujeme! Na víceletá gymnázia se letos dostalo 86 % našich žáků. Jak děti připravujeme?
Už deset let v rámci Programu PED připravujeme děti na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia. Průměrná úspěšnost našich absolventů u přijímaček se drží nad 80 %, letos to bylo dokonce 86 procent. Naši žáci se opakovaně dostávají na prestižní gymnázia, kde jsou uchazeči ve vysokém převisu nad volnými místy. Co je kouzlem rozvojových předmětů v Programu PED?
Chybami se člověk učí. A ve škole by to mělo platit dvojnásobně!
Děti potřebují vědět, že negativní pocit z chyby neznamená, že selhaly jako osoby. Vedeme je k tomu, aby se naučily vnímat chybu jako normální součást procesu – chvíli, kdy si mohou říct: „Teď je mi to nepříjemné, ale něco se z toho naučím.“ Právě zvládání těchto emocí posiluje psychickou odolnost a buduje zdravé sebevědomí.
Chyba je kamarád! Když děti vědí, že chyba nevadí, dokáží lépe spolupracovat a nebojí se ozvat, když něco neznají
Chyby v dětech často vyvolávají silné emoce – stud, zklamání, frustraci nebo obavy z reakce okolí. Tyto pocity jsou přirozené, a právě proto je důležité s nimi pracovat otevřeně. V PED Academy věříme, že nestačí dětem říct „chyba nevadí“. Musíme jim také pomoci pochopit, co prožívají, a nabídnout bezpečný prostor, kde se naučí tyto emoce zvládat.
Dobrá škola musí mít motivované, oceňované a spokojené učitele, kteří na to nebudou sami
Učit ve škole není jen obyčejná práce. Je to profese, která vyžaduje jedinečnou kombinaci vášně a odhodlání. Učitelé hrají nezastupitelnou roli při formování budoucích generací. Učitelství patří mezi nejvlivnější a nejnáročnější profese – spojuje mentorství, inspiraci a společenský přínos. Učitelé musejí mít podporu a uznání.
Nedopadly vám přijímačky na školu? Mějte náhradní plán!
Neuspělo vaše dítě u přijímacích zkoušek na osmileté nebo čtyřleté gymnázium? Data říkají, že zklamaných žáků je letos mnoho. Jak pomoci dětem zvládnout situaci a kde hledat další varianty studia?
„Jsem hloupý a na školu se nedostanu.“ Co dělat, dítě nepřijali na jeho vysněnou školu?
Je naprosto normální, když se dítě cítí zklamané, smutné nebo dokonce naštvané. Dejte mu čas na zpracování těchto emocí a dejte mu vědět, že je v pořádku být smutný. Co všechno se může nastat?
Organizace času druháků a starších dětí - jak se ji naučit a dobře ji zvládat?
Ve vyšších ročnících základní školy přibývá domácích úkolů a mimoškolních aktivit. Je důležité, aby se děti naučily stanovovat si cíle a priority, organizovat si čas a myslet flexibilně. Jak jim v tom mohou pomoci rodiče? Přinášíme několik tipů.
Předškoláci a prvňáčci – jak jim pomoci správně vnímat a organizovat si čas?
Už i předškoláci mohou získat základy time managementu! Ukážeme vám, jak dětem pomoci s plánováním a předvídáním pomocí jednoduchých metod. Díky obrázkovým rozvrhům, pozorováním přírody a hravým úkolům se naučí orientovat v čase a zvládat své povinnosti s větší lehkostí.
Dostatek spánku, hraní her a pravidelný režim pomůžou dětem rozvinout jejich pozornost
Schopnost udržet pozornost je pro děti nesmírně důležité a náročné zároveň. Je to dovednost klíčová pro úspěch ve škole i v životě.
Neexistuje špatná otázka! Zvídavost je pro rozvoj dětí klíčová, jak ji podpořit?
Zvídavost je hnací silou učení a poznávání. U dětí je tato vlastnost přirozená a je důležité ji podporovat a rozvíjet. Jak to dělat přirozeně a nápaditě? Podívejte se na naše tipy, jak můžete dětem pomoci objevovat svět s nadšením.
Proč vzdělávání není učení se faktů?
V dnešním světě je důležitější umět přemýšlet, spolupracovat a přizpůsobit se změnám. Co by měla škola dětem opravdu předat, aby byly připravené na život – a nejen na testy?