Přečíst si samostatně knihu pár týdnů po nástupu do první třídy? Žádný problém! Přináší to radost a motivaci
Naši prvňáčkové si v říjnu přečtou svoji první knihu. Díky unikátnímu výukovému systému, kterým je vedeme ke čtenářství, je pro ně čtení příjemná událost, která je nestresuje a která je motivuje. Zažívají radost z úspěchu a chtějí číst víc a víc. Jak to děláme?
Prvák na střední škole? Jak být soustředěný, motivovaný a ještě se dobře cítit?
Střední škola není jen povinnost, je to šance. Šance zjistit, co tě baví, co umíš a kam chceš v životě směřovat. Každý den můžeš udělat krok blíž k sobě – poznávat nové lidi, učit se něco zajímavého a objevovat, jaké máš možnosti. Využij tenhle čas naplno. Tady je další sada našich tipů, jak si studium na střední škole užít.
Čtení rozvíjí empatii a kritické myšlení. To je v době internetu a umělé inteligence důležitější než kdykoli předtím
Čtení je celoživotní dovednost, která zlepšuje paměť, buduje bohatou slovní zásobu, je základ znalostí a dodává smysl hlubokému porozumění. Pomáhá nám dozvědět se více faktických informací nebo něčemu skutečně porozumět. Čtení ale vede nejen k získání informací - ve skutečnosti mění zapojení v mozku.
Smysluplné cíle, radost a flow. Jak si užít střední školu?
Střední škola je magickým obdobím, kdy mají studenti příležitost učit se, růst a dělat chyby, aby si vytvořili studijní návyky, které si s sebou odnesou na vysokou školu a do kariéry. Jenže úspěch v čemkoli pramení z odhodlání a tvrdé práce. A střední škola není výjimkou. Jak si studium na střední opravdu užít? Tady je pár tipů pro ty, kteří chtějí studiem nastartovat svůj další úspěch a vydat se po střední i na vysokou školu.
Proč jsou rodičovská objetí důležitá? Dětem dávají pocit jistoty, hodnoty i lásky
Objetí rodiče není jen praktickým krokem. Má pro dítě hluboký psychologický význam. Dítě z něj čerpá pocit bezpečí, hodnoty a blízkosti. Ty formují jeho sebevědomí i vztahy do budoucna.
Nový školní rok je příležitostí pro nové dobré návyky. Jaké to jsou a jak můžeme děti podpořit?
Začátek každého školního roku s sebou přináší změny. Některé jsou zajímavé a podnětné. Děti navazují nová přátelství, zapojují se do nových aktivit, mají nové předměty. Některé změny jsou obtížnější, děti se přizpůsobují novým rozvrhům, novým povinnostem, mají nové mimoškolní aktivity.
Školní psycholog a metodik prevence jsou zásadní články školního týmu. Proč je na školách potřebujeme?
Škola je prostředí, kde se děti učí nejen vědomostem, ale také spolupráci, řešení konfliktů a hledání své vlastní cesty. Je proto velkým přínosem, když ve školním týmu působí psycholog a zároveň metodik prevence.
Jak zvládnout začátky ve škole? Je důležité respektovat tempo dítěte a spolupracovat s učiteli
Začátek školního roku je pro všechny děti velká změna. Pro prvňáčky je to ale změna životní. Čeká je nové prostředí, noví kamarádi, pravidla i povinnosti. Ačkoli děti přicházejí plné očekávání a nadšení, adaptace na školní docházku je proces, který vyžaduje čas, trpělivost a velkou podporu dospělých.
Kdo bude učit moje dítě? Co je to za člověka? Dokáže moje dítě motivovat, pochopit i posunout?
Tyto a mnoho dalších otázek napadají rodiče, když jde jejich dítě do první třídy, když přestupuje do nové školy nebo když nastupuje na gymnázium. Nejistota a obavy jsou pochopitelné a jsou zcela jistě taky vzájemné. Pojďme se na to dnes podívat z pohledu učitelů.
Osmileté nebo čtyřleté gymnázium ještě v tomto roce a bez testů Cermat? U nás jsou dveře otevřené!
Nepodařilo se vašemu dítěti dostat na osmileté nebo čtyřleté gymnázium v Praze? Řešením je přestup k nám! Žáci šestých tříd základních a studenti prvních ročníků středních škol mají u nás dveře otevřené, a to bez nutnosti absolvovat Cermat testy! Nebojte se změny, přestup se může odehrát teď hned a může být klíčem k lepší budoucnosti vašeho dítěte.
Láska ke knihám, nadšení v matematice a bezpečné prostředí. Zvládli jsme společně letos spoustu věcí
Vysvědčení jsou rozdaná a brány škol PED Academy se na chvíli zavírají. Jak se za uplynulým školním rokem ohlíží ředitelka Markéta Vohánková? Raduje se z malých čtenářů a pyšní se nejen jejich matematickými dovednostmi.
Dětí vstřebávají cizí jazyky snadno a přirozeně. Otevírají se jim tak brány do světa i vzdělávání
Slyšeli jste tvrzení, že dítě jazyk „nasává jako houba“? Tento termín jedinečně popisuje proces, při kterém se dítě učí cizí jazyky. Dětský mozek (do dvanácti let) je připraven přijímat a lehce se učit cizí jazyky. Plynulost v jazyce přichází rychle, snadno a děti obvykle mají i správný přízvuk, v jazyce přemýšlejí a nebiflují se slovíčka. Stačí, že jsou jazyku správně vystaveny, čtou, komunikují.
Když dětem škola nesedí, má smysl ji změnit. Je to odvážný krok, který se vyplatí
Každý rodič chce pro své dítě to nejlepší. A každý učitel by si přál mít ve třídě žáka, který se těší do školy. Ve chvíli, kdy to tak není, má změna smysl. Přestup může být skvělým novým začátkem – a my jsme tu právě pro tyhle nové začátky.
Šachy přinášejí do života soustředění a rozvoj představivosti. Hlavně ale učí prohrávat
Jan Soural je šachový hráč a trenér, který doprovází děti z PED Academy School uměním hrát šachy. Takzvanou královskou rozcvičkou začínáme v našich školách výuku několikrát týdně. Co hra šachů dětem vlastně dává? Ptali jsme se přímo Jana Sourala.
Gratulujeme! Na víceletá gymnázia se letos dostalo 86 % našich žáků. Jak děti připravujeme?
Už deset let v rámci Programu PED připravujeme děti na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia. Průměrná úspěšnost našich absolventů u přijímaček se drží nad 80 %, letos to bylo dokonce 86 procent. Naši žáci se opakovaně dostávají na prestižní gymnázia, kde jsou uchazeči ve vysokém převisu nad volnými místy. Co je kouzlem rozvojových předmětů v Programu PED?
Chybami se člověk učí. A ve škole by to mělo platit dvojnásobně!
Děti potřebují vědět, že negativní pocit z chyby neznamená, že selhaly jako osoby. Vedeme je k tomu, aby se naučily vnímat chybu jako normální součást procesu – chvíli, kdy si mohou říct: „Teď je mi to nepříjemné, ale něco se z toho naučím.“ Právě zvládání těchto emocí posiluje psychickou odolnost a buduje zdravé sebevědomí.
Chyba je kamarád! Když děti vědí, že chyba nevadí, dokáží lépe spolupracovat a nebojí se ozvat, když něco neznají
Chyby v dětech často vyvolávají silné emoce – stud, zklamání, frustraci nebo obavy z reakce okolí. Tyto pocity jsou přirozené, a právě proto je důležité s nimi pracovat otevřeně. V PED Academy věříme, že nestačí dětem říct „chyba nevadí“. Musíme jim také pomoci pochopit, co prožívají, a nabídnout bezpečný prostor, kde se naučí tyto emoce zvládat.
Dobrá škola musí mít motivované, oceňované a spokojené učitele, kteří na to nebudou sami
Učit ve škole není jen obyčejná práce. Je to profese, která vyžaduje jedinečnou kombinaci vášně a odhodlání. Učitelé hrají nezastupitelnou roli při formování budoucích generací. Učitelství patří mezi nejvlivnější a nejnáročnější profese – spojuje mentorství, inspiraci a společenský přínos. Učitelé musejí mít podporu a uznání.
Nedopadly vám přijímačky na školu? Mějte náhradní plán!
Neuspělo vaše dítě u přijímacích zkoušek na osmileté nebo čtyřleté gymnázium? Data říkají, že zklamaných žáků je letos mnoho. Jak pomoci dětem zvládnout situaci a kde hledat další varianty studia?
„Jsem hloupý a na školu se nedostanu.“ Co dělat, dítě nepřijali na jeho vysněnou školu?
Je naprosto normální, když se dítě cítí zklamané, smutné nebo dokonce naštvané. Dejte mu čas na zpracování těchto emocí a dejte mu vědět, že je v pořádku být smutný. Co všechno se může nastat?



















